موکاپ، لایه ی نهایی رابطه کاربری “UI”

3
رابطه کاربری

رابطه کاربری و موکاپ

رابطه کاربری wireframe و اسکلت طرح، نمونه ای اولیه از موکاپ ها هستند.
در این مقاله ما توضیح میدهیم چرا استفاده از موکاپ به عنوان رابطه کاربری wireframes و نمونه های اولیه مهم است و چگونه با روش درست یک انتخاب مهم کنیم.

 

 

موکاپ چیست؟ 

بطور کلی موکاپ توسط رابطه کاربری منعکس کننده محصول نهایی طراح میباشد. برای ارایه گزینه های طراحی اصلی در فضای مناسب. (موکاپ چیست و آموزش استفاده از آن)
موکاپ علاوه بر صرفه جویی زمان به خیلی از سوالها پاسخ میدهد و چند مزایای دیگر دارد:

 

  • وفاداری مشتریان و سفارش دهندگان – وقتی اثر را در قالب موکاپ به مشتری نمایش می دهید. در واقع بین مشتری و اثر حس واقعی بودن را برقرار کردید و مشتری با لذت و تشکر از شما کار را تحویل میگیرد.
  • چشم انداز واقع بینانه – وقتی شما یک ایده را تجسم میکنید و تصمیم به خلق آن میکنید تمامی مراحل را در ذهن دارید، ولی آیا از جزئیات آن اطلاع دارید؟ موکاپ ها این کمک را به شما میکنند که تمام جزئیاتی که در ذهن شما و کاغذ نمایان نیست به نمایش در آورد (برای مثال: درگیری رنگ ها، تو رفتگی های ریز، جایگاه فونت و جدول کشی ها و ۹۹ درصد جزئیات)
  • بررسی محصولات رقیبان – شما حتی قبل از شروع کار میتوانید محصولات رقیبان خود را در قالب یک موکاپ با استفاده از رابطه کاربری محصول را دیده و ایده های بهتری بگیرید.

در فرایند طراحی، از موکاپ در همه مراحل استفاده میشود. از آغاز تا پایان بصورت حرفه ای مراحل طی می شود. و این می تواند از ابتدا مشکلات را نمایان کند، برای مثال شما وقتی از طرح اولیه wireframing استفاده میکنید طرح را در موکاپ مشاهده میکنید تا مرحله پایانی قبل از چاپ و ارایه طرح اصلی.

 

در حال حاضر در تهیه یک مقاله کلی در مورد موکاپ هستیم که بصورت رایگان در اختیار شما قرار می دهیم.

 

این مقاله بروز می شود…

متنظر نظرات شما هستیم

نظر خود را بنویسید

فروشگاه موکاپ و گرافیک
Logo
Shopping cart